Välj det hus som uppfyller dina önskemål, gör dina tillval och skicka sedan in en kostnadsfri offertförfrågan. Vi kontaktar sedan dig den tiden som du önskar för att prata mer om ditt Attefallshus.

Efter ett första samtal skickar vi ut en offert utifrån vad vi har pratat om som du sedan i lugn och ro kan gå igenom innan du lägger en beställning.

Har du frågor så kan du alltid kontakta oss genom kontaktformuläret eller på kontakt@attefallsbostaden.se eller ringa oss på 010-3330611.

När du känner dig nöjd och är redo att påbörja processen så skriver du under offerten och skickar tillbaka sedan börjar vi att handlägga ditt ärende. Har du valt kommunhantering som ett tillval så sammanställer vi alla handlingar som krävs för bygganmälan till kommunen och skickar in din ansökan.

När startbesked från kommunen kommer så skickar vi ut en faktura på 50 % utav husets totalkostnad. Så fort denna är betald så påbörjas bygget utav ditt hus.

Vi kan erbjuda en förmånlig finansieringsmöjlighet genom vår samarbetspartner Wasa kredit.

Nu behöver du som kund förbereda en grund för huset att stå på samt förbereda för vatten, avlopp och el. Detta görs enklast genom din lokala entreprenad. Vi förser dig med samtliga handlingar för att detta ska kunna genomföras.

Från det att startbesked har kommit från kommunen tar det cirka 6–10 veckor tills ditt hus är redo att transporteras till dig. Transport bokar du enkelt genom att välja till det vid köp av hus. Exakt leveransdag får du ca 14 dagar innan huset är färdigställt.

I samband med att huset är färdigt och transport bokas skickar vi en slutfaktura till er på resterande belopp.

När huset är levererat och står på plats på din tomt så återstår det att koppla in el, vatten och avlopp. Därefter så skickas slutbeskedet in och sedan kan ni flytta in!

Schließen
Scroll Up